„Nici o misiune nu este dificilă dacă ştii cum să acţionezi. Important e să nu te laşi surprins”

Interviu cu cpt.Mihai Cojocariu, ofiţer relaţii publice din cadrul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi (I.J.J) Iaşi

Rep: Haina militară, dorinţă veche?

M.C.: Se poate spune şi aşa. Cu mici ocolişuri. N-am dat glas îndemnului interior chiar de la început, adică de prin primii ani de liceu când s-a înfiripat practic gândul de a urma o carieră militară. Aşa se face că, după absolvire, în 1994, am intrat la Politehnică, Facultatea de Mecanică. Mi-au trebuit însă doar două- trei luni să „gust” din cursurile acestei facultăţi pentru a realiza şi recunoaşte în fond că nu urmam  drumul potrivit. Am renunţat şi mi-am recanalizat energia pregătindu-mă intens pentru admiterea la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”. Din fericire am intrat şi asta cu foarte puţine bătăi de cap, traduse pragmatic în cele 50 de sutimi depunctare la proba de gramatică a limbii române. Niciodată nu am recunoscut completiva indirectă şi bineînţeles că am avut „bafta” să-mi cadă una în examen.

Rep: Preiau jandarmii misiunile cele mai dificile?

M.C.Nici o misiune nu este dificilă dacă ştii cum să acţionezi. E important să nu te laşi surprins.

Rep: Funcţia dvs. în cadrul I.J.J. Iaşi este aceea de ofiţer relaţii publice. Cum vă înţelegi cu reprezentanţii mass-media?

M.C.De cinci ani de când deţin această funcţie în cadrul I.J.J. Iaşi nu m-am confruntat cu probleme majore şi-mi place să cred că această relaţie se datorează pe undeva dozei de  fair-play pe care mi-o impun. Indiferent de întrebare, chiar şi în cazul celor pasibile de „deranj”, am încercat să fiu deschis. Lucrurile pe care încerci să le ascunzi ies întotdeauna la iveală şi au de regulă un impact mai violent decât l-ar fi avut poate iniţial.

Rep: Planuri pe termen lung?

M.C.Nu-mi fac decât ocazional astfel de planuri. Prefer să las să decurgă totul  în ritmul  normal.Ştiţi probabil că există o vorbă în popor „nu aduce anul, ce aduce ceasul”. Rămân totuşi vigilent în aşteptarea eventualelor schimbări sau oportunităţi ce s-ar putea ivi.

Rep: Dacă ar fi s-o luaţi de la capăt aţi urma acelaşi parcurs?

M.C. Nu am regretat niciodată alegerea făcută. Asta mi-a plăcut, asta am făcut. Pot să afirm cu mâna pe inimă că mă simt un om împlinit din toate punctele principale de vedere, carieră şi familie. Totuşi, o provocare ar fi. Aş vrea, de exemplu, să schimb cumva percepţia despre jandarmi, şi anume aceea că suntem „cu scutul şi bastonul în mână” , adică responsabili cu forţa. Comunitatea trebuie să înţeleagă că atribuţiile Jandarmeriei sunt acelea de asigurare şi RESTABILIRE a ordinii publice, şi chiar dacă aceste misiuni reclamă câteodata intervenţia în forţă, scopul rămâne acelaşi, tot siguranţa cetăţeanului.

Rep: Sunteţi căsătorit. Cum reuşiţi să îmbinaţi profesia cu familia?

M.C. Meseria pe care o am  e fără îndoială una dificilă când vine vorba de familie. Sacrificii şi compromisuri există şi de o parte şi de alta. Poate de multe ori cei dragi mie au rămas singuri de sărbători sau zile onomastice, dar această realitate nu m-a privat de sprijinul şi înţelegerea lor. Le datorez ,pe de o parte, şansa de-a-mi putea face  meseria „ ca la carte”.

Rep: Există mituri despre jandarmi?

M.C.Legendele se nasc în timp. Noi, ca şi institutie, ne-am reînfiinţat imediat după Revoluţie, în ’90. Jandarmeria a luat naştere iniţial pe 3 aprilie 1850, deci în urmă cu 160 de ani,  dar trecută în subordinea  Direcţiei Generale a Miliţiei imediat după cel de-al Doilea Război Mondial. Revenind la întrebarea d-voastră, tot ce pot spune momentan e că pentru un răspuns pozitiv va mai fi necesară trecerea altor câţiva ani.

Rep: Cum vor sărbători jandarmii ieşeni pe 3 aprilie „Ziua Jandarmeriei”?

M.C.: Cum au făcut-o întotdeauna, prin muncă. Jandarmii vor desfăşura misiunile specifice ca în orice altă zi. Bineînţeles că vor exista totuşi şi câteva momente festive, dintre care merită fără îndoială amintită festivitatea de avansări în grad.

2 responses to this post.

  1. Posted by dan on Aprilie 16, 2010 at 4:32 pm

    Frumos articol. Felicitari reporterei si mult succes in continuare jandarmului.

    Răspunde

  2. Posted by dan on Aprilie 16, 2010 at 4:38 pm

    Am facut armata la Jandarmi, e o arma foarte frumoasa.

    Răspunde

Lasă un răspuns

