Domestos îi învaţă pe copiii din întrega ţară să lupte împotriva microbilor

Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, continuă proiectul educaţional „Igienă acasă şi la şcoală”, extins la nivel naţional. În anul şcolar 2010 – 2011, proiectul continuă în 15 judeţe din ţară, implicând 330 de şcoli şi 200 de grădiniţe.

Prima etapă a proiectului, campania pilot, s-a desfăşurat în primăvara anului 2010 în 3 judeţe din ţară. Campania a avut mare succes în rândul copiilor, cadrelor didactice şi părinţilor, iar rezultatele obţinute în urma evaluării desfăşurate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au susţinut continuarea proiectului în anul şcolar 2010-2011 la nivel naţional.

„Interesul şi implicarea creativă a şcolarilor din ciclul primar, alături de rezultatele obţinute în cadrul proiectului „Igienă acasă şi la şcoală” au reprezentat motivul definitoriu pentru continuarea acestuia în Municipiul Bucureşti, judeţele Cluj şi Iaşi şi extinderea sa în alte 12 judeţe. Este bine cunoscut faptul că menţinerea unei bune stări de sănătate depinde de formarea unui stil de viaţă sănătos într-un mediu curat, lipsit de microbi. Proiectul „Igienă acasă şi la şcoală” oferă prilejul şi contextul relaţionării acestor două componente şi implicării efective în atingerea acestui obiectiv”, spune doamna Liliana Preoteasa, Director General Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe tot Parcursul Vieţii, M.E.C.T.S.

Proiectul „Igienă acasă şi la şcoală” (www.zeromicrobi.ro) conţine o serie de activităţi dedicate copiilor din ciclul preşcolar (grădiniţe), celor din ciclul primar (clasele I-IV), cadrelor didactice şi părinţilor. În urma feedback-ului obţinut din programul pilot desfăşurat în primăvara anului 2010, etapa a doua a proiectului a fost lansată într-o formulă îmbunătăţită, construită pe 3 piloni: concursul şcolar de campanii de igienă, concursul de scenarii şi jocul interactiv Germ Killer.

„Lucrurile frumoase pe care le-au făcut copiii în campania pilot şi care ne-au impresionat foarte tare au făcut că acest proiect să devină, pentru noi, unul de suflet, în care ne-am implicat cu drag, conştienţi fiind atât de rolul extrem de important pe care educaţia îl poate avea în domeniul igienei şi deprinderilor de curăţenie cât şi de semnificaţia pe care campania Domestos „Igienă acasă şi la şcoală” a căpătat-o pentru cei mici. Prin intermediul MECTS şi al profesorilor, am ţinut legătura cu ei pe toată perioada campaniei şi am înţeles ce îşi doresc şi cum pot progresa, astfel încât anul acesta ne-am implicat şi mai mult: am oferit soluţii practice la nevoile lor de învăţare, am încercat să ajungem în cât mai multe şcoli şi grădiniţe şi, nu în ultimul rând, le-am apreciat munca, creativitatea şi pasiunea de care au dat dovadă”, spune Diana Stan, SBM HHC la Unilever South Central Europe.

Judeţele în care se va desfăşura campania educaţională „Igienă acasă şi la şcoală”, ediţia 2010-2011 sunt: Bucureşti, Iaşi, Cluj, Braşov, Timiş, Botoşani, Tulcea, Prahova, Olt, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Buzău, Vâlcea, Satu-Mare şi Maramureş.

Una dintre cele mai importante schimbări la nivelul structurii proiectului constă în faptul că cerinţele de lucru pentru copii implică mai multă interactivitate; pentru copiii din ciclul primar a fost introdus un concurs de scenarii în care aceştia se pot implica atât în secţiunea organizatorică (scenariu, regie, decor etc) cât şi în secţiunea artistică (interpretare).

Interactivitatea duce la dezvoltarea relaţiilor interumane, un factor extrem de important în formarea copiilor, în dezvoltarea şi menţinerea rolului lor în cadrul familiei şi a şcolii, precum şi a creşterii încrederii în sine.

„Contribuţia majoră a proiectului „Igienă acasă şi la şcoală” a constituit-o libertatea de alegere şi decizie a modalităţii de exprimare plastică, lingvistică, artistică a mesajului campaniilor realizate de către copii. Pe lângă actul gândirii, un astfel de demers a apelat şi la componentele atitudinale şi de implicare socială pe care urmează să le dezvoltăm prin activităţile proiectate a se desfăşura în acest an şcolar. În noile sarcini de lucru, accentul cade pe diversificarea mijloacelor de determinare a formării unui stil de viaţă sănătos într-un mediu sănătos în rândul familiei şi comunităţii şcolare”, declară doamna Rodica Cherciu, Inspector General, Direcţia Educaţie şi Învăţare pe tot Parcursul Vieţii, M.E.C.T.S.

Descrierea programului educaţional

Scopul proiectului „Igienă acasă şi la şcoală” este creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la formarea abilităţilor de menţinere a igienei proprii şi a celorlalţi.

Platforma online a programului este http://www.zeromicrobi.ro
Programul este dedicat preșcolarilor și şcolarilor cu vârsta cuprinsă între 4 şi 10 ani.

Componenta dedicată copiilor de vârstă preşcolară se desfășoară în 200 de grădiniţe din ţară; dintre aceste grădiniţe, 50 au intrat în program chiar din faza pilot, desfăşurată anul trecut.

Pentru preşcolari, Domestos, în parteneriat cu Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, au creat şi distribuit un „Caiet de lucru” cu rol educaţional pentru copii, intitulat „Învăţ şi cresc, de sănătate mă îngrijesc”. Caietul oferă preșcolarilor posibilitatea de a învăţa, desenând și colorând, norme igienice de bază.
Pentru gradiniţele din prima etapă, caietul de lucru a fost completat cu teme noi, interactive.
De asemenea, a fost creat un „Ghid de lucru pentru educatori”, instrument necesar cadrelor didactice în rolul lor de a-i ajuta pe copii să completeze şi să desfăşoare temele din „Caietul de lucru”.

Componenta dedicată copiilor din sistemul de învăţământ primar conţine două concursuri, primul dintre ele fiind cel lansat şi în etapa pilot, şi anume concursul de campanii de igienă în care copiii sunt invitaţi să planifice şi să implementeze o campanie de igienă în şcoala în care învaţă, iar cel de-al doilea – un concurs de scenarii pentru o piesă de teatru pe tema igienei. Acest concurs are rolul de a crea un mediu interactiv între copiii din grupa de proiect, pentru participarea la concurs aceştia având sarcina să schiţeze pe hârtie toate detaliile unei piese de teatru, iar scenariul câştigător va fi premiat cu o tabără de creaţie în care copiii vor putea să pună în scenă, alături de specialişti, piesa de teatru pe care au planificat-o.

Pentru desfăşurarea concursului, Domestos a trimis tuturor elevilor înscrişi în această campanie seturi de lucru cu instrumente care să îi ajute pentru a crea materiale cât mai reuşite şi pline de inventivitate. Fiecare set de lucru conţine: un bloc de desen, un pix, un set de carioci colorate, un set de creioane colorate, un orar, un tub de lipici şi un set de abţibilduri.

Cel de-al treilea pilon al campaniei este jocul interactiv Germ Killer care, prin activităţile sale, este menit să-i ajute pe copii să înţeleagă nevoia de a avea un spaţiu curat şi igienizat. Germ Killer este creat pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 14 ani şi poate fi jucat de copiii din toată ţara.

Pe lângă acestea, a fost dezvoltată o secţiune specială în cadrul website-ului http://www.zeromicrobi.ro, intitulată „Igienă cu Domestos”, dedicată părinţilor, ca promotori ai regulilor şi practicilor de igienă de acasă, secţiune în care aceştia pot găsi sfaturi practice pentru o curăţenie şi o igienă „ca la carte”.

###

Despre Unilever
În fiecare zi, 160 milioane de consumatori aleg un produs Unilever dintre cele 400 de mărci şi 14 categorii de produse destinate alimentaţiei, îngrijirii locuinţei şi îngrijirii personale.
Printre mărcile Unilever se numără branduri de renume internaţional: Domestos, Cif, Coccolino, Rexona, Dove, Clear, Lipton, Knorr, Rama sau Algida, dar şi mărci locale care au câştigat încrederea consumatorilor, precum Dero, DeliKat, Delma şi Napoca.
Compania investeşte anual peste 1 miliard de euro în cercetare şi dezvoltare, în cele 5 laboratoare Unilever care explorează noi idei şi tehnici pentru dezvoltarea produselor companiei.

Domestos a fost lansat în anul 1920, fiind una dintre primele mărci de produse pentru dezinfectat. În România, Domestos a apărut în anul 1996, poziţionându-se ca produs de curăţat cu vâscozitate ridicată, care îndepărtează nu doar murdăria vizibilă, ci şi toţi microbii cunoscuţi – virusuri, bacterii, fungi, chiar şi spori – dezinfectând astfel suprafeţele lavabile din locuinţă. Pentru că oferă nu doar curăţenie, ci şi dezinfecţie, Domestos contribuie de fapt la protejarea sănătăţii întregii familii.

One response to this post.

  1. Posted by eufrosin on Noiembrie 30, 2010 at 3:11 pm

    Numai intr-o republica bananiera este posibil ca o firma privata sa faca „parteneriat” cu guvernul(intrebati-va ce mita s-a dat pentru rusinea asta), in ceea ce este de fapt o reclama imensa sponsorizata de guvern pentru un sapun si alte cosmetice.
    „Lupta impotriva microbilor” e o abureala la fel de folositoare ca lupta impotriva terorismului, sau a extraterestrilor.

    In plus, sapunurile antibacteriale fac un mare rau celor care le folosesc, un anumit fel si concentratie de bacterii benefice sau neutre fiind de-a dreptul necesare pe pielea omului deopotriva cu uleiul secretat de glandele seboree, pentru a conferi imunitate organismului.

    Daca sunteti mai interesati de miezul lucrurilor decat de aparente, incercati Lumea dupa Eufrosin, locul unde lucrurilor li se spune pe nume: http://eufrosin.wordpress.com/

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: