„Ziua de naştere a poetului George Topârceanu” sarbatorita la PMS Iasi

Penitenciarul este un mediu care reabilitează persoanele care sunt sau au fost predispuse la numeroase conflicte şi la un grad crescut de violenţă, sens în care se întrevede necesitatea derulării unor activităţi de prevenţie şi rezolvare a conflictelor.
În perioada 14 martie – 22 martie a.c., personalul Serviciului de Educaţie şi Asistenţă Psihosocială din cadrul unităţii noastre va derula o acţiune de reintegrare socială adaptată la specificul aşezământului de detenţie, menită să genereze şi să cultive un climat psihosocial pozitiv şi să satisfacă nevoile educaţionale şi de socializare ale persoanelor private de libertate.
Proiectul susţinut de un titlu sugestiv îşi propune să abordeze aspecte semnificative din viata şi opera poetului George Topârceanu. Incursiunea în istoria literaturii române, prin intermediul acestui subiect are drept scop – dezvoltarea cunoaşterii şi depăşirii cadrului informaţional curent, în vederea dezvoltării capacităţilor de înţelegere, de comunicare care poate conduce la diminuarea unor comportamente dezadaptative specifice mediului carceral.
Luând în considerare necesitatea reducerii efectelor negative ale executării pedepsei privative de libertate asupra persoanelor private de libertate, precum şi nevoile identificate la acestea, respectiv, un orizont cultural restrâns, carenţe informaţionale privind sfera culturii generale, dorinţa de îmbogăţire a cunoştinţelor de cultură generală, apreciem că tratamentul recuperator este abordat dintr-o perspectivă umană ce recunoaşte dreptul acestora la reintegrarea socială. Orientarea către util şi responsabilizarea în microclimatul educaţional, încercările de sensibilizare estetică, necesare pentru stimularea unor resorturi spirituale de care deţinuţii nu au fost conştienţi, reprezintă modalităţi reale de validare a ideilor de intervenţie şi recuperare socială.
Din această perspectivă, sistemul penitenciar trebuie să asigure terenul remodelării personalităţii umane, în sensul orientării acesteia către o atitudine prosocială. În acest context, încurajarea, dezvoltarea şi stimularea atitudinii participative faţă de activităţile educative se constituie în premisă esenţială pentru reintegrarea socială a persoanelor private de libertate.
La finalul activităţii, va avea loc e evaluare a tuturor deţinuţilor participanţi prin aplicarea unui chestionar cu 10 itemi, cu scopul identificării gradului de acumulare şi fixare a cunoştinţelor dobândite în cadrul proiectului educativ. Doar persoanele care vor obţine calificativul „Foarte bine”, vor primi cele 10 credite aferente participării la o dezbatere.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: